perjantai 16. kesäkuuta 2017

Linnanmäen ilmaislaitteet -päivä taaperon kanssa Lintsillä

Helsingin reissullamme kävimme viime lauantaina Linnanmäellä koko perhe. Päivä oli erittäin kaunis ja jo hyvillä mielin mentiin Lintsille. Se aukesi vasta klo 13.00. joten nukuttiin pitkään siskoni luona Lauttasaaressa. Sitten taaperon iloksi menimme bussilla keskustaan päin ja sieltä raitiovaunulla Linnnamäelle.

Pienen lapsen kanssa pääsee vielä halvalla. Linnanmäellehän ei ole erillistä sisäänpääsymaksua. Taapero pääsee moneen laitteeseen ihan ilmaiseksi. Isäntä osti itselleen pari kertalippua ja kävi niissä hurjimmissa laitteissa. Mulle riitti ne missä olin lapsen kanssa mukana. Näin vanhemmiten ei enää pää kestä. Lisäksi pelattiin vähän pelikoneilla, mutta ei tullut tällä kertaa voittoa.

Ruoka Linnanmäellä ei mitään kovin halpaa ole, joten salaatteihin, makkaraperunoihin ja juomiin kului kaikista eniten rahaa. Toki sinne voi omatkin eväät ottaa mukaan.

Ilmaiseen Vankkuripyörään pääsee mukaan yksi aikuinen ja lapsia mahtuisi enemmänkin.

Linnanmäeltä löytyy useampi ilmainen laite. Moneen niistä pääsee mukaan myös perheen pienimmät. Kaikissa laitteissa, jotka ovat ilmaisia lukee "ilmainen" ja pituusraja, jos sellainen vaaditaan.

Muutamaan ilmaislaitteeseen pitää olla vähintään 100cm pitkä. Meidän taapero jäi vielä vähän alle niin jäi (ehkä ensi vuoteen) Kuuputin, Merirosvolaiva, Miniautot ja Pilotti vielä testaamatta.

Ehdimme käydä kolme kertaa Rumpukarusellissa, Tänä vuonna taaperon uskalsi jo päästää yksin Muksupuksu -junaan (sinne ei siis aikuinen pääse mukaan). Se olikin varmasti yksi hänen lemppareista. Junafani kun on.

Muksupuksu on junafanin lempparilaitteita.
Pienoiskaruselli oli myös tosi kiva. Taapero ajeli innoissaan autoja ja moottoripyörää. Pienoiskaruselli on siitä kiva, että siihen pääsee tosi monta lasta samaan aikaan. Jonoa ei siis pahemmin kertynyt ja taapero kävi tässä useamman kerran.

Pienoiskarusellissa lapsi kävi monta kertaa. Aina valittiin eri kulkuväline.
Kot Kot ja Vankkuripyörä olivat ne missä olimme vain kerran. Niihin oli vähän isommat jonot, kun ovat hitaampia laitteita (yksi perhe pääsee kerrallaan kyytiin ennen kuin kierros alkaa). Muutoin lasten laitteisiin pääsi melkein suoraan tai yhden vuoron jonotuksella. Sillä aikaa, kun mieheni kävi kahdessa aikuisten laitteessa niin me ehdittiin taaperon kanssa käymään useammassa laitteessa.

KotKotin kierroksella voi yrittää laskea montako tipua löytää.

Kävimme kerran myös Panoraamassa, josta on upeat näköalat ympäri Helsinkiä.

Panoramasta näkee kauas ympäri Helsinkiä.
Lopuksi kävimme vielä vähän Linnanmäen Angry Birds -puistossa kuluttamassa energiaa. Rumpukarusellin vierestä löytyy myös kiva leikkipaikka "Matka maan ytimeen". Siinä vain näytti olevan sellaisia putkiloita ja käytäviä, johon tämä äiti ei halua lähteä taaperon perään (mikäli tarve tulisi).

Siitä sitten suuntasimme takaisin Lauttasaareen pakkaamaan tavarat. Taapero nukahtikin jo vaunuihin matkalla Lauttasaareen. Autossa oli hyvä jatkaa unia. Lähdimme kohti Tammisaarta mieheni vanhempien luokse loppuviikonloppua viettämään. Oltiin samalla koiravahteja, kun isovanhemmilla oli menoa. Oli oikein ihana päivä Linnnamäellä.

Tarkempaa juttua pienten laitteista löydät meidän Lintsin vierailusta viime vuonna.

1. Täytyisi käydä itsekin taaperon kanssa testaamassa näitä! :)

1. Kannattaa ihmeessä mennä! :) Mä luulen, että meidän taapero olisi voinut olla noissa ilmaislaitteissa vaikka koko päivän :D

2. Kivaa että löytyy vielä ilmaisiakin laitteita :) ja noista laitteista näyttikin olevan iloa :) Mukavaa sunnuntaita :)

1. On kyllä mukava, että on monta ilmaista laitetta ja tuo sisäänpääsykin ilmainen :)

Kiitos ja oikein mukavaa sunnuntain jatkoa myös sinne! :)

Kiitos, kun piristät päivääni kommentillasi!